Utvärdering kvällens träning

Nu har dagen kommit till sitt slut och det är dags att sova. Vi har hunnit med många kortpass under denna kväll och jag kan inget annat än att beundra lilla Tex. Han är så duktig, han vill verkligen lära sig!
 
Första passet kunde han inte ligg utan att jag fick hjälpa honom med tydliga tecken, medans stå och sitt gick lätt att utföra. Under kvällens gång har det hänt grejer. Vi har haft stort fokus på just Ligg eftersom det är det han hade mest problem med. Nu vid det sista tillfället gjorde vi allt med ljudkomando, både Sitt, Stå och Ligg. Han har lärt sig vad det betyder och matte har lärt sig att jag inte får ha för brottom att säga orden till honom. Han måste ha full koncentration på mig vilket han ibland inte har då han är så snabb i vändningarna. Så jag får träna på att vänta på honom och se till att han är redo innan jag säger något. 
 
När hunden är före till träningsmattan och redan ligger ner när man kommer då vet man att han förstått. Haha, tokhund! Nu räcker det för idag, öva mer får vi göra en annan dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback