Underbar känsla!

Vilken stjärna till valp jag har! Jag gillar hans arbetslust och vilja till att lära sig mer. En riktig kanonhund är han!
Nu har vi haft en liten paus några dagar från allt som heter positionsarbete och lydnad. Nyttit tycker jag! Hittills har vi endast tränat på att sitta ner så fort jag stannar, kanske någon kortare enstaka raksträcka med flera repitioner, aldrig en lite längre sträcka som vi idag har gjort. Vi använder oss fortfarande av väggen som stöd men ska försöka jobba bort den succsessivt nu. Idag utnyttjade vi hela väggen med svängar och helomvändning genom köket. Vilken hund! Vi får jobba lite på koncentrationen på nya platser men annars gjorde han det fintfint. Fina sättanden och inte sådär långt fram han annars kan hamna. Utmärkt position!
 
När jag väl tyckte att det räckte för stunden tog jag fram hans favoritleksak och lekte med honom. Det som hände näst hade jag inte räknat med. Jag har alltid velat ha en hund som apporterar, som jag kan kasta boll med och hunden lämnar till mig. Rocky är ju inte den hunden och Texas har inte riktigt förstått det där än och vill gärna ha sin leksak i fred. Men vi har ju såklart tränat massor på detta och idag hände det. Idag trillade poletten ner och han kom på att om han lämnade leksaken till matte så kunde matte kasta iväg den igen. Gång på gång kom han och la leksaken i min öppna han så jag kunde kasta ivägen den åt honom igen. Underbar känsla!
Detta ögonblick fångades även på film, men då jag ännu inte förstått hur jag får in Instagramfilmer här i bloggen kan jag ej visa. Ikon finns att klicka på till höger i menyn. @Xifons heter jag på Instagram
 
Men det som slår allt det är när man har nöjda och trötta hundar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback