Mjölby utställning 2014-11-15

Då är vi hemkomna efter en mycket bra dag på Mjölbys inofficiella utställning.
Vi hade rätt mycket som gick emot oss under dagen. Utställningen höll till i ett ridhus och ridhus blir lätt kalla under vinterhalvåret. I ridhus finns också ett underlag som är relativt mjukt. Texas gillar inte mjuka underlag, han springer bäst på hårt!
Men trots det kammade vi hem HP, BIR och en 4:e placering i BIG.
 
``Mkt trevlig modell och storlek. Mkt välskuret huvud, bra manke och rygg. Kan bli stabilare i armbåge. Bra bakställ och färger, rör sig väl från sidan´´
 
 
I ridhus blir bilder sällan bra, lika så idag! Det är svårt!
Med mig idag hade jag min älskade syster Frida som jag satte bakom videokameran och såklart Sara som åter igen står för bilderna med min något sega kamera. 
Tack till er som hjälpt mig så mycket idag, jättekul att ni ville följa med.
 
Det här var årets sista utställning för Tex, men i Januari åker Sara till My Dog och då är tanken att Tex ska få följa med. Det är alltså Sara som ställer Tex nästa gång.
 
Grabbarna har skött sig jättebra idag. Det har varit kallt tycker dom men med mängder av plagg på sig klarade vi oss igenom dagen i kyla. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Paulina

Grattis! :) Pixi ska också ställas på My Dog :)

Svar: Åh vad kul, vad kommer ni tävla i? Valp eller junior?
Sandra

2014-11-15 @ 18:25:04 | http://brukspinnar.wordpress.com
Paulina

Pixi kommer vara ganska precis 11 månader då, så det blir junior-klass :) Vilken klass kommer Tex ställas i?

Svar: Tex går en sista gång som valp ;) Han blir 9 månader den 14 Januari
Sandra

2014-11-15 @ 19:54:28 | http://brukspinnar.wordpress.com
Lina Kimmegren

Vad kul att det gick bra för er. Jag tycker han är så fin!:)
Jag va själv där och ställde min pk (prazsky krysarik):)

Svar: Men åhh vad kul. :D Hur gick det för er?
Sandra

2014-11-16 @ 16:34:34 | http://minibrudarna.bloggplatsen.se
Lina Kimmegren

Det gick jättebra för oss, första gången jag ställde ut också. Va så nervös!
BIR,HP OCH BIG 3A :)
Hur gammal är din lilla nu?:) Min är 4 månader:)

Svar: Men härligt, grattis :D Vi fick HP, BIR och BIG-4:a, men det har du nog redan läst dig till ;) Tex är 7 månader och det var vår tredje utställning :)
Sandra

2014-11-17 @ 08:38:51 | http://minibrudarna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback