Jag föll i gapskratt & mattes hjärta smälte

Blev taggad i ett inlägg på Instagram tidigare idag. Det var från grabbarnas dagismatte och hon hade smygfilmat dom lite. Eller ja, grabbarna och de tre andra hundarna som bor där. Ena hunden hade satt igång och ylat och dragit med sig alla andra hundarna. Så som hon skriver ``Skönsång´´!
I filmklippet kan man höra både Rocky och Texas. Rocky tar i långt nerifrån magen och får till ett riktigt djupt ylande. Har bara hört honom yla någon enstaka gång tidigare och då för att han känner sig ensam. Den här gången vet jag inte hur jag ska tolka det. Texas däremot, på honom hördes det på långa vägar att han inte visste hur han skulle hantera situationen. Han skällde med lite och tillslut drogs han med i någon form av ylande han också. 
Jag har lyssnat på detta flera gånger om idag och varje gång faller jag i gapskratt!
 
Efter jobbet styrde vi bilen mot himmelstalundsfältet för ytterligare en promenad med våra nyfunna vänner Sandra & Lukas.
Vi gick den där långa härliga promenaden som vi gick första gången vi möttes, och den var lika härlig även den här gången också. 
Så skönt nu när pannlampan fungerar, fick åka tillbaka med min svindyra pannlampa till affären i helgen. Där konstaterades det att den var trasig och jag fick reklamera den. Med mig hem fick jag en ny. Så otroligt bra lampa, lyser upp flera hundra meter fram och är som att mötas av ett hellyse. Lyckades blända mig själv på alla våra reflexer vi hade på oss. Haha.
 
Rocky och Lukas har verkligen hittat varandra. Redan första mötet såg jag lugnet över våra hundar. Det var som att dom träffats vardagligen en längre tid. Ingen reaktion, dom tittade på varandra och så gick vi våran promenad. Idag hände precis samma sak. Dom är så lugna ihop och det gillar jag. På Rocky såg jag däremot något som fick mattes hjärta att smälta, han och Lukas hittade varandra och under promenaden kunde man se att dom bägge gick tätt tätt intill varandra så dom stötte emot. Rocky fann trygghet i Lukas! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback