Ett veterinärbesök!


För en vecka sen bokade jag in en tid för att dra Texas tand. Den lossnar verkligen inte och jag vågar inte chansa längre. Men när jag fick höra priset så höll jag på att trilla av pinn! Helt makalöst pris för att dra en liten sketen tand!
Fick då ett tips av en vän så jag ringde den veterinären ist och fick ett pris 1000kr billigare än det tidigare! En enorm skillnad!
MEN....om den sitter för hårt hade dom inte några verktyg till att fixa det. Eftersom tanden är som den är, ena dagen är den lös, andra inte. Så bestämdes det att vi skulle komma in på en koll och se om dom kan eller inte. Den tidigare veterinärtiden fortfarande bokad ifa den nya inte kan. 
 
Idag var det dags!
Kommer till dagis på morgonen och informerade om vad som skulle hända efter jobbet så dom har vickat tand på dagis för att få loss den. Men icke! När jag kommer för att hämta vovvarna så säger personalen ``Tyvärr Sandra, den sitter stenhårt´´ Ja, så är den, ena dagen är den lös andra inte. Idag skulle den tråkigt nog vara stenhård och mitt hopp försvann. Jag skulle få ta den dyra veterinären iaf. 
 
Skyndade mig in till nya veterinären och tänkte att jag kanske iaf kunde få den lite lös, den blir ju bättre ju mer man vickar. Men i samma stund som jag klev innanför dörren kikade personalen fram och slussa oss in på ett rum. Jag fort med att lägga Tex till rätta för att börja vicka innan Veterinären kom. Men jag han i princip bara öppna munnen så kom hon. Nu är det kört tänkte jag, den sitter som sten!
 
Tex fick komma upp på bordet, vet lyssnade hjärta, hon lyssnade väldigt länge....``Har hon hittat något´´``Har han hjärtfel´´``Varför lyssnar hon så länge´´. Tankarna for i hvudet på mig och paniken växte sig stakare. Flera minuter stod hon och lyssnade innan hon tillslut slutade. Då var paniken stor!!! Men hon hade inte hittat något, allt såg fint ut och påstod att ``Man kan aldrig lyssna för länge´´
 
Vi kikade på tanden och vet blev fundersam. Hon tyckte att den sitter tokigt och bör inte ha tryckt in den permanenta tanden så som den gjort. Och när jag berättade om att den ibland är lös och ibland inte så kunde hon inte riktigt förklara. Jag har fortfarande tankarna om att det är kört och har nästan gett upp när hon då säger ``Men det där fixar vi´´
 
Så nu är Tex bokad för tanddragning på två ställen, dessutom samma dag. Haha. Däremot är prisskillnaden 1000kr. I morgon ringer vi och avbokar den dyrare!
Dessutom behövde vi inte betala något för denna koll!
 
Innan vi gick hittade jag en våg. Har inte vägt hundarna på ett tag så var tvungen att slänga upp dom där. 
Rocky ligger på sina stadiga 5,2 kg och Tex på 3,1 kg. 
 
Veterinären gav hundarna beröm också. ``Två väldigt bra uppfostrade hundar´´ ``Dom här två gav mig en bättre syn på rasen´´ Och så tyckte hon att Tex var väldigt fin :) ``Han är lagom´´
Skönt att höra!

Kommentarer
Paulina

Vad har du för försäkringsbolag? Mitt bolag (Sveland) täcker borttagning av mjölktänder så då behöver man bara betala självrisken, vilket ju är bra om man inte får tag på en billig veterinär. Så kolla med ditt försäkringsbolag :)

Svar: Jag ringde Agria, men jag var för sent ute! Hade jag försäkrat honom 4 dagar tidigare hade dom tagit det, men nu är det som det är. Tråkigt!
Sandra

2014-11-11 @ 18:06:50 | http://brukspinnar.wordpress.com
Lilla Fröken Dobermann

Hoppas allt löser sig på bästa sätt med lilla tanden.
Härligt med beröm dessutom :)

Svar: Ja, det är som en sten föll från mina axlar när dom sa att dom kunde ta tanden. 1000 kr är ganska stor prisskillnad. Dessutom gillade jag det lilla jag såg av veterinären. Lugn och fin och bra kroppsspråk mot hundarna.
Sandra

2014-11-11 @ 19:59:43 | http://www.lillafrokendobermann.se
sandra

Skönt att besöket gick bra och att de kunde fixa det, Snällt av dom att inte ta betalt för besöket.
Det där löser sig =)

Svar: Ja jag är jätteglad att jag hittade det här stället :)
Sandra

2014-11-11 @ 20:21:21 | http://livetsomlukas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback