Ett välanvänt plagg

 
Jag är en väldigt pysslig person och för några år sen fick jag för mig att jag skulle sy en overall till Rocky. Jag hittade inga bra täcken och som skyddade benen på honom. Allt jag hittade satt halvtasktigt, så jag bestämde mig för att anta utmaningen. Jag var ändå arbetslös och hade inget att göra om dagarna. 
 
Timmarna gick och bara att få till en bra mall tog många timmar. Klipp och klistra, klipp lite till och göra om. Göra om, göra om och göra om igen!
 
Men tillslut fick jag till en perfekt passande overall till grabben. Denna overall visade sig bli en av de plagg han skulle använda mest!
Detta plagg används under hans Hurttatäcke. Rocky är en frusen hund som lätt får ont i kroppen om han blir kall så därför behöver han ha varma plagg på sig. 
Men overallen börjar bli rätt sliten nu, den har använts flitigt dessa år. Det är dags för matte att sätta sig vid symaskinen igen och föra fler. Så bra blev overallen! 
 
MEN, mallen finns inte kvar! På något vis är mallen puts väck. Som jag letat efter den men den hittas ej. Jag har haft i tankarna att det ska göras fler overaller en lång tid nu men jag har suttit fast då jag inte vet hur jag fick till mallen. Och tiden till att skapa en ny finns inte! 
 
Men så ikväll kom jag på en sak. Jag gjorde två overaller när jag höll på och det är bara den ena som används. Den andra gjorde jag en krage på. Rocky måste skydda nacken. Men kragen blev inte bra så därför används inte den overallen utan har legat och skräpat i en låda. 
Ikväll kom jag på idén att jag kunde sprätta upp den overallen för att få tillgång till mallen igen. 
 
Sagt och gjort, ikväll har jag sprättat overall och hux flux har jag en mall igen. Många ``aha´´ blev det på vägen när jag insåg hur jag hade gjort. Haha.
Nu ska bara tiden finnas så ska matte göra overaller så det står härliga till. Både med och utan krage! Dock lite ändringar så det går att använda den med krage också!
 
 
 

Biler från förra vintern
 
 
 
 

Kommentarer
sandra

Snyggt! tänkte jag skulle skriva att du kunde sprätta upp den men sen läste jag klart och då gjorde du ju det ;)

2014-11-24 @ 20:55:05 | http://livetsomlukas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback