Detta köptes under utställningen igår

Jag är rätt imponerad över mig själv faktiskt. Fick rätt mycket pengar i födelsedagspresent som var menat åt denna dagen. Men trots det så handlades det inte alls mycket. 
Det första jag stötte på var ett jättefint halsband som jag föll för i smaken. Men priset gjorde att jag lämnade den kvar och gick vidare. Jag vill ha ett finhalsbant till Tex så som Rocky har. Vi kom ett varv och så hamnade vi där igen! Samma halsband plockades upp och den här gången var säljaren framme. Hon ville att jag skulle prova den och det gjordes. Han blev så fin. Men jag var osäker, den är på gränsen för liten! Rocky kan ha den på yttersta. Jag vill ju inte köpa finhalsband som han kommer växa ur, speciellt inte så dyrt. 
Men säljaren berättade att hon inte sett någon hund som passat i den, antingen har den varit för bred eller för liten. Hon ville verkligen bli av med den så hon sänkte priset med 155 kr. För 100 kr kunde jag gå med på att köpa halsbandet jag fallit för!
På bilderna nedan syns även hans bruna ``Vinternäsa´´ som slog ner oss på utställningen igår.

Sen köptes äntligen det som jag så länge gått och tittat och suktat efter. Ett tugghorn. Jag har inte vågat köpa tidigare då Rocky skrapar och sliter ner tänderna, men vi fick en fin lektion om hur hornen är uppbyggda och vad som är mjukast/hårdast. Tillslut hittade vi ett passande, lite mjukare horn för helt ok pris. Så den fick följa med hem. Rocky dissade hornet helt och Texas verkar inte heller så förtjust i den, lite tuggat blev det men inte mycket. Deras favoriter är helt enkelt nötrevben!
Hittade även en boll som passar Tex. Inte mycket leksaker som är i Tex storlek så man får passa på när man hittar. Den har alla redan matte gjort leksak av, hehe. Det är alltså bara bollen som köptes, flätningen gjordes i morse. 
Men bland det första mina ögon hamnade på var ett hundhus gjort av tyg. Jag är egentligen emot för att som heter ``Blingbling´´, typ hundhus, hundsängar mm mm. Men denna jag nu tittat in skulle vara bra för Rocky. Det drar så himla mycket i sovrummet där hundarna sover. Det påverkar Rockys hälsa! Han fryser och jag får bädda in honom i alla filtar jag har om nätterna. Med denna skulle han vara mer isolerad från kylan och draget som blir. Fortfarande ``töntvarning´´ på den trots att den var ganska ok. Hade det inte varit för funktionen så hade jag aldrig köpt den. Och det gjorde jag inte heller för vi glömde gå tillbaka, men har inte kunnat släppa den med tanken. Men då Sara är nere i Växjö även idag och jag nu har bestämt mig för att vilja ha den så kommer hon köpa med sig den hem under dagen. Hon fick såklart pengar redan igår av mig. 
Så Rocky kommer få ett eget hus! Det behöver han, så typiskt Rocky. Ett litet kryp in, han älskar ju att krypa in i saker och mysa. Mörkt och varmt ska det vara, så det kommer passa honom perfekt och så slipper han kylan om nätterna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback