Motgångar och otur

Ibland undrar jag om det faktiskt är tillåtet att få vara glad en längre tid! Härom dagen skrev jag om en fullpoängare, jag hittade en dagmatte till Rocky som både hade mitt tänk och samma värderingar. Fullpoängare verkligen, det hade blivit så bra. Men idag fick jag i ett sms av henne att hon fått praktikplats, kul för henne verkligen. Otur för mig och Rocky, nu blev vi av med en duktig dagmatte och nu får vi börja om på nytt igen. 

Strax efter hennes sms så kom det ett sms från mamma som skriver att mormor varit på akuten igen och att hon själv nu sitter med min syster på sjukan. Kul, mormor hade tappat syrgasmasken under natten och fick dåligt med luft och syster hade ramlat och hade en misstänkt spricka. 
Nu löste sig bägge och de båda är nu åter hemma igen. Tack och lov!

Dagen började inte heller så roligt, min dag började redan 03,40 av att sambons klocka ringde, dags för honom att åka ut på jobb igen. Peru den här gången och just för stunden kan jag inte nå honom då han sitter tolv timmar i ett flyg. 
Tidig morgon och full av saknad efter honom åker jag till jobbet och då visar det sig att garageåorten till tvätthallen där jag jobbar, den hade gett upp och jag kunde inte utföra mitt arbete. 

Dagen har iaf rullat på bra trots åskhuvudvärk. Åkte hem från jobbet och hämtade min underbaraste hund. Och vet ni, jag tror han suttit helt ensam i huset idag. Det var så tomt där när jag kom, bara lilla Rocky i sin box. Men lika glad var han för det och lyckligast blev nog matte när hon insåg hur duktig hennes hund faktiskt är. 
Vad skulle jag göra utan minhund?! Bästa Rocky.

Livet har sina motgångar, just nu känner jag mig stark trots motgångar som dessa. Vi får helt enkelt ta nya tag och leta ny dagmatte och göra något åt saken. Det fanns ju fler intresserade.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback