En lördag i vårväder

Idag har vi fått in storstadspromenad och passivitetsträning hemma i trädgården som aktivitet. 
I förmiddags åkte vi iväg till Linköping och tanken var att vi skulle köpa den sista delen till vår nya garderob, men det sket sig. Medans husse sprang i egna affärer så tog jag och Rocky oss en promenad mellan de alla djuraffärerna. Vilken vårkänsla, sol och blå himmel med vårvärme. Underbart! Lilla Rocky han njöt som bara den och inne i djuraffären charmade han personalen som alltid. Han fick lite godis och matte visade lite konster dom kunde göra med honom. Rocky tog kommandona direkt och personalen blev så paffa över reaktionen att han bara fick mer och mer. Haha. Charmknutten mig, han är så duktig. 
I eftermiddag har husse och jag hållt till i trädgården hemma. Jag har klippt hallonbusken och busken vid huset och husse har hjälpt till med att plana ut högen och gropen på tomten. Rocky han fick som uppgift att träna på att det går att vara tyst även om man måste vara utan något att göra. Han klarade uppgiften skapligt bra, lite gnissel och gnäll från hans sida men han satt för det mesta i solen och njöt. Katten kom förbi och busade med honom några gånger också, dom där två busfröna!
Nu har vi alla hamnat här inne och är lite sådär småsega. Skönt, djuren sover och jag fick ett tillfälle med bloggning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback