En helg fyllt med bus och träning

Igår blev jag och min blivande man bortbjudna till goda vänner till oss. Det bjöds på mat o dricka och vi hade jättetrevligt. Eftersom vi inte hittat någon hundvakt till Rocky så fick även han följa med. Och roligast under kvällen hade nog Rocky och valpen Best som lekte och busade som bara den hela kvällen. Best är en border collievalp på ett gäng veckor, sen fanns min väns andra border Diesel. Det var Diesel som fick Rocky att börja leka för första gången tillsammans med andra hundar. Sen hade vi aussin Jock. Tuffa fräsiga Jock! Rocky och Jock har inte fungerat så bra ihop tidigare men igår chockade dom oss helt. Det var både bus och slick i mungipan på dom bägge. Jättekul verkligen! 
Min hund är inte den som flämtar lätt, han blir då aldrig anfådd, men igår. Det tog ordentligt för Rocky han flämtade och var riktigt trött där i slutet av kvällen. 
Natten spenderades i deras gästrum och vi sov alltså borta i natten som var. 
 
Tidigt i morse klev jag upp, tidigare än de flesta andra för att styra bilen mot Norrköping och en Eurasierträff som jag blivit inbjuden till. Dom ville ha min hjälp att leka ``utställningsdommare´´. Klämma och känna, titta tänder och allt det där. 
Väl där mötte jag min andra vän, Jenny. Hon som har en underbar liten kennel. Kika gärna in på http://www.ibixys.com/. Det var Jenny som träffade Rocky ett år innan jag tog hem honom. Jenny har själv en dvärgpinscher och en Eurasier. Zorro och Faith.
Det droppade därefter in både en och två och tre till eurasier till och tillslut stod vi där med 6 eurasier och 2 dvärgpinschrar. 
Vi tränade på att gå slalom mellan ``konor´´ fotbollar. Slalom mellan varandra i cirkeln, därefter att mötas när alla gick på led för att sen avsluta med lite inkallning. Rocky var så fruktansvärt duktig idag, han har inte varit så jäkla busig någonsin som han var idag. Han var skitskoj att jobba med, trots att han smet ifrån sin plats för att leka med andra hundar. Att smita så för att leka med andra, det har han aldrig gjort förr. Han är inte någon busgrabb inte. Mer lekfarbror till valpar, en duktig sådan. Men idag, jäklar vad han levde rövare med dom andra hundarna. Jätteskoj verkligen. Älskar att det var en hel flock med hundar om 8 som var så stabila. Det var stärkande för flera av hundarna. Jättebra och nyttit för de lite mer osäkra i gruppen. Bäst av allt, det var allt lek och bus när vi släppte dom tillsammans. En himla roligt träning på två timmar, den tiden gick fort den. Men Rocky han, han kan fortfarande ge mer. Han blir ju aldrig trött den där lillskiten. Men jag tycker nog endå att jag kan skymta lite trötthet 
 
Här kommer lite bilder på dagen bland alla eurasier. Rocky har brunt hurttatäcke, Zorro svart.
 

Kommentarer
Linda

Så vackra hundar! :)

2014-03-01 @ 20:17:23 | http://www.nattstad.se/LindasDiary

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback