Dag 3 - Berätta om din hundras

Dag 1 - Presentera mig själv
Dag 2 – Presentera min hund
Dag 3 – Berätta om din hunds ras
 
Min hund är en Dvärgpinscher. Många kallar dom för ``Minidobermann´´ Ja kanske är dom så. Inte vet jag. Men visst är dom lika. 
Det är många gånger jag har fått möte som påpekat ``Åhh vilken söt liten valp´´ Han är så liten att många tror att han är en liten valp om han går brevid andra större hundar. 
 
Jag kan inte riktigt yttra mig om vad Dvärgpinscher är egentligen. Rocky var ingen hund när jag tog över honom och jag är heller ingen småhundsmänniska. Jag har uppfostrat Rocky som en storhund. 
Många säger att dom ska vara ättriga och bjäbbiga. Visst han har energi till tusen, kan han någonsin bli trött?! Men då jag vill ha en hund som går fram överallt, en hund som klarar det mesta och en hund som inte skäller. Det är just var Rocky har blivit. Jag hatar små ättriga och bjäbbiga hundar. Rocky ÄR en renrasig Dvärgpinscher, men uppför sig inte som en sådan. Visst har han drag av sin ras som fortfarande syns. Men jag upplever Rocky lite mer annorlunda mot hur dom egentligen ska vara. 
Kanske har det med att jag lägger så fruktansvärt mycket tid på honom och har ett stort intresse för att utvecklas. Ja mycket har nog med det att göra.
 
För mig är en dvärgpinscher små, bjäbbiga, osäkra, studdsbollar med energi till tusen. Dom tror dom är större än vad dom är och är stundtals väldigt kaxiga. Arbetsmaskiner och allroundhund, men älskar högst av allt att ligga under filten och mysa tätt intill sin ägare. Små pigga och allerta vovvar som vaktar och säger till om någon kommer. 

Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Andra husdjur i ditt liv
Dag 6 – Renrasig eller blandras?
Dag 7 – Hundsport
Dag 8 – Har du och din hund tävlat?
Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund
Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund
Dag 11 – Hur valde du kennel?
Dag 12 – En ras du skulle vilja ha
Dag 13 – En ras du inte vill ha
Dag 14 – Det här älskar min hund
Dag 15 – Det här tycker inte min hund om
Dag 16 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 17 – Ditt favoritminne med din hund
Dag 18 – Tik eller hane?
Dag 19 – Varför har du hund?
Dag 20 – Ditt mål för 2014

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback