Dag 15 - Det här tycker inte min hund om

Dag 1 - Presentera dig själv
Dag 2 – Presentera min hund
Dag 3 – Berätta om din hunds ras
Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Andra husdjur i ditt liv
Dag 6 – Renrasig eller blandras?
Dag 7 – Hundsport
Dag 8 – Har du och din hund tävlat?
Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund
Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund
Dag 11 – Hur valde du kennel?
Dag 12 – En ras du skulle vilja ha
Dag 13 – En ras du inte vill ha
Dag 14 – Det här älskar min hund
 
Dag 15 – Det här tycker inte min hund om
Rocky tycker inte om främmat folk som bara kommer fram och ska klappa honom. Han har blivit utsatt så himla många gånger för den här typen av människor som rusar fram mot honom och böjer sig över honom. Rocky som redan tidigare har problem med främmat blir såklart rädd och osäker. Han är en osäker hund på så sätt. Nu skulle han inte hugga, han kan inte. Dels pga att han är rädd om munnen men också för att han är för snäll. Men han kan säga till med ett litet luftnafs om dom kommer fort fram mot honom. 
 
Rocky och jag var ute på en promenad på campingen när det kommer fram en liten snäll pojke som frågar om han fick klappa. Jag svarar då att han fick lägga ifrån sig sin kickbike lite lugnt och långt från oss. Men det gick tyvärr lite för snabbt endå och det finns inget mer Rocky hatar än smala och långa saker som käppar, kryckor och så även kickbikens långa styre. Rocky har förmodligen blivit slagen med något liknande. Rocky blir såklart osäker och säger till i luften. Den lilla killen slängde sig dessutom på marken framför oss. Nu var den lille killen så duktig och lyssnade på allt jag hade att säga och det slutade lyckligt med att den lilla killen och Rocky gosade. 
 
Så, Rocky gillar inte främmat, speciellt om dessa har någon form av käpp med sig och inte heller kan hundspråk. 
 
Dag 16 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 17 – Ditt favoritminne med din hund
Dag 18 – Tik eller hane?
Dag 19 – Varför har du hund?
Dag 20 – Ditt mål för 2014

Kommentarer
Anna @ Rocktassar

Tusen tack! :)

2014-03-17 @ 18:41:18 | http://rocktassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback