Cykelfilm och dilemma

Vilket dilemma jag har hamnat i. Rocky har den senaste tiden blivit allt mer hungrig. Jag har ju knappt kunnat ställa mig upp innan han flyger upp och tror han ska få mat. Så jobbigt att se att han inte blir mätt. Det har ju självklart resulterat till att jag gett mer mat och mer varierat mängdmässigt för att skapa hunger och mättnad. 
Idag fick han även det efterlängtade sooora lammbenet jag var och köpte häromdagen. En riktigt sån där megamåltid som han blev mätt på. Äntligen!
Men nu ikväll fick jag för mig att vi skulle ut och cykla, så plockade frm cykelselen och skulle knäppa på den. Då märker jag att det saknas hela 1-2 cm för att kunna knäppa. Jisses! Fick spänna ut selen. 
Så vad ska man göra? Få honom mätt eller slank och fin?
Jag har pratat en hel del i mina fb grupper och dom ger mig tips om bukfylla och mer fett. Så vi ska se vad som händer när jag ökar den givan.
Men här kommer ett litet klipp från kvällens cykelrunda.

Kommentarer
Lina

Min första tanke när jag såg filmen utan att ha läst texten.. vad rund han blivit.

Kan de vara nått i "luften" mina e oxå vrålhungriga men ökar inget alls på dessa el jo motionen haha

Dem springer i köket hela tiden blir galen

Svar: Rocky ser jätterund ut uppifrån. Kolla in bilden på näs katten och han står vid matskålarna. Han är inte alls stor men uppifrån ser han ut som en köttbulle :P
Sandra

2014-03-17 @ 20:32:04 | http://luzza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback