Är du Rockys blivande dagmatte?

Nej jag är faktiskt inte alls nöjd kvällens napp av blivande dagmatte. Det är inte så att personen i fråga var otrevlig, inte alls. Tvärt om, hon var trevlig och vi hade en fin runda ihop. Rocky fick gå med hennes barn och skötte sig finfint och skötte sig väl skapligt bra. MEN Rocky visade tydligt att han inte ville vara i hennes närhet! Han struntade totalt i henne och var allmänt låg, lyssnade inte för fem öre att det faktiskt var någon i andra änden av kopplet och vid slutet av promenaden hade jag dels noterat hans vilja om att inte välja henne, lugnande signaler i form av slickningar runt munnen och så även stressmjällat. 
Rocky ÄR en väldigt stark hund psykiskt och tar lätt över, han 
Är en krävande hund. Dels för att jag är som jag är och även Rockys bakgrund speglar sig i det. Jag som person är rapp, snabb och med på allt som händer. Jag ska styra upp allt så allt blir bra och framför allt.....Rocky är en hund, ingen porslinsdocka! Han klarar lika mycket som vilken annan hund. Han är en stor hund i litet format. 
Personen var väldigt långsam i allt och ist för att säga till på skarpen så gick hon och smådrog i honom. Det göt bara Rocky mer dragig, då slutar han aldrig. Hellre säga till hårt en gång än att gå och smådra i honom hela tiden. Känseldöd hund som inte lyssnar kallas det enligt mig! Rocky får inte dra, han får problem med andningen då och det är jätteviktigt att man då säger till. Här hände inget och hon sa aldrig åt honom på skarpen hur mycket jag än påpekade hur viktigt det är. Att Rocky småfranska hela tiden är mer skadligt för honom än ett lite hårdare tag på skarpen!
Nej, jag är inte alls nöjd, så nu letar vi vidare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback