Så det kan bli, matte kör i diket!

Hahaha så det kan bli! Var på väg för att hämta Rocky från dagis när jag får möte i backen. Backar nerför hela backen som svänger lite och hela den krokiga vägen till stället där man kan mötas. Inga problem där inte! Jag kör vidare och får ytterligare ett möte. Så jag backar ner på en sidoväg 90 grader till ett hus. Jag noterade den branta nerförsbacken och vågade därför inte köra längre ner och var samtidigt osäker på om den mötande bilen skulle ta sig förbi framför mig, men det gjorde den. Problemet kom sen när jag skulle ta mig upp. Jag gled längre och längre ner, närmare diket och ett träd tills jag satte mig fast. Hur mycket jag än gungade bilen så kom jag verkligen inte upp. Jag fick ringa på hjälp och hjälpen kom. Jag fick fram bogseringslinan och öglan till den. Bilarna blev ihopkopplade och så var vi igång. Den fyrhjulsdrivna volvon började dra upp mig, men eftersom jag var mycket längre ner än hjälpens bil så syntes inte jag i backspegeln och jag ser bara hur min bil tvärvänder och styr rakt in mot diket på andra sidan och där finns mindre träd och hjälpens egna hage. Jag störtade mot tutan för att varna och hjälpen bromsar in. Bilen tog ingen skada men jag körde allt rakt in i några grenar. Nu står jag helt plötsligt rakt över hela vägen, med bilens sidor i vägens riktning. 
Vi fick mer möte på den lilla vägen som kom ut för att hjälpa till med kommunikationen och när vi flyttat om bilarna på vägen för att kunna dra mig åt andra hållet så fungerade det lite bättre och jag kom upp på vägen och kunde fortsätta min resa ca 200 meter till hunddagiset. 
Ja så det kan bli, men upp kom jag och bilen är hel och fin trots dubbla dikeskörningar!

Kommentarer
Pappa

Oj då, så det kan gå....bra att du/ni fixade till det och att ni inte blev skadade :P

2014-01-21 @ 19:24:05 | http://fritidsshopen.storedo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback