Övernattning, godistillverkning & skada?

Vi har haft en riktigt lugn helg, bara en massa mys. Ibland ska man ju ha det också, inte bara träna hela tiden. Rocky har sovit över hos dagmatte och husse fredag till lördag. Jag och mamma behövde göra en sak under lördagen men det tror jag inte att min vackra hund hade något emot. Han är helnöjd med att vara hos dom. Den nöjda blicken han ger mig får mig att smälta hundra gånger om. Ska bli spännande att se hur han blir i morgon, dagisdag...Jag har stor lust att gå över helt till dagmatte och husse nu.
 
Hela eftermiddagen igår och hela dagen idag har vi haft godistillverkning här hemma. 1 plåt kycklingfilé, 1 plåt nötbog, 1 plåt kycklingfärs, 1 plåt rådjurslunga och 1 plåt rådjurshjärta. Så nu är godislagret påfyllt igen. Underbart! Bara att träna vidare nu. 
 
Men för tillfället kör vi lite vila. Jag vet inte vad än men det är något med Rocky. Jag har märkt det några veckor nu. Någon enstaka gång har han skrikit till av smärta när man lyft upp honom och vi vet inte vart vi tar på honom heller för att få fram detta.
Vi pratar om något enstaka 1 gång i veckan inget mer. Igår trode jag att han bara halkade till när han skulle upp i soffan, men jag tror nu att det var något annat. Jag har sett att ena benet bara viker sig på honom och jag tror det var det som hände då också. Sen såg jag honom halta till i ett enda litet steg igår, inget mer och jag kan inte få fram vart det är han har ont. Han visar inget! Ett haltsteg, ett vikt ben, en miss i hoppet och ett skrik. Vart har han ont?! Jag blir tokig. Vi kör på lite vila och värme ett tag för att se om det blir bättring. Jag vill inte göra saken värre
 

Kommentarer
Lisa

Var förvarar du godiset? i kylskåpet eller i skafferiet?

Hoppas Rocky mår bättre snart :(

Svar: Jag använder mig av återförslutningsbara påsar och förvarardom i frysen.Då håller det sig som bäst och längst. Jättesmidigt att bara plocka fram en påse och ta upp så mycket som behövs :)
Sandra

2014-01-13 @ 22:58:16 | http://verticalvein.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback