Framsteg i träningen efter ett tips från en läsare

Idag känner jag äntligen igen min hund igen. Samma driv som alltid hade han under kvällens pass med klossträning. Underbart verkligen! Och efter gårdagens tips om för långa kliv så hade jag i tanken att korta ner steglängden idag. Och tametusan! Med korta hastiga kliv, likt en pingvin fick jag med mig hunden runt och rumpan den följde med utan att hamna på efterkälken som den annars gör. Idag hade jag en hund med mig runt helt och hållet med världens arbetsglädje och vilja till att lära sig. Det där var riktigt härligt verkligen. Ska jobba vidare på det där tipset och fortsätta träningen på klossen, för den har gjort underverk den med! Helt klart! Han har börjat rätta sig oftare och snabbare nu efter en sned position när jag bara väntar ut honom. Fantastiskt! 
Övning ger färdighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback