Första dagen hos dagmatte & husse och nu tränas...

Vilken dag säger jag bara, den har varit lång för min del men även för Rockys. Idag var Rockys första riktiga dag hos dagmatte och husse. Han har ju varit där flera gånger men idag blev det på allvar när matte åkte till jobbet. Och jag ångrar inte ett dugg att han varit där. Att komma dit nu ikväll och hämta en mycket lycklig och nöjd hund efter en dag sittandes i tåg, buss och bil fram och tillbaka mellan Norrköping och Malmö så är man rätt trött. Men nu möttes jag av en mycket nöjd hund som låg och åmade sig i soffan. Ett tecken på lycka och nöjdhet!
Dom berättar att dom varit ute och gått en hel del under dagen, närmare 1 mil 1½. Det hade han inte fått gjort på dagis!! Allt har gått super verkligen.
 
Kvällen kommer vara lugn, jag är för trött för något större projekt. Men det passar ju bra eftersom Rocky och jag just nu har dragit ner lite på övrig träning och riktat in oss på stå, sitt och ligg. Det som var katastrofalt för en tid sen. Det är vad vi hållt på med de senaste dagarna. Min plan har varit att ha klicker och godis framme hela tiden och så fort jag gått förbi har jag plockat upp en godisbit och kört en repition eller max två. Det har verkligen fungerat och på så sätt har jag fått till riktigt snygga lägganden och ställanden, snabbare än annars med. Men bäst av allt, en mycket positivare inställning! Vi jobbar vidare och när allt sitter ska vi lyckas med att gå från ligg till sitt för det kan han inte. Men från ligg till stå kan han. 
 
Övning ger färdighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback