FILM - Träning 2014-01-06

 
För en tid sen tränade vi med apportbock, allt gick superbra. Jag hade kunnat öppna hans mun och placerat bocken där utan att han blockerade och blev rädd. Vid nästa träning såg jag att han var med på och jag noterade ett litet öppnande av munnen vid närmande av bocken. Men så är Rocky så svår. Vi satt och tränade vid ett tredje tillfälle och allt gick bra, men så blev jag störd med någon som började prata med mig. Jag tappade koncentrationen och därefter blockerade Rocky allt. Därefter kunde han inte se bocken utan att lägga svansen mellan benen och blev låg. Så lite krävs! 
Nu har det gått en tid, bocken har legat gömd och utom synhåll för Rocky. Jag har inte riktigt velat ta fram den då han fortfarande visar/ger mig en rädd och låg inställning. Men jag kan lätt fastna och då vågar jag inte fortsätta. Jag har varit nära att kasta den flera gånger nu. Men idag ville jag testa och se vad han sa. Jag fick med mig min vän Bibbi ut till klubben och hon om någon kan det här med hundträning. Hon kommer med så bra tips som jag inte tänkt på. Mycket trevligt hade vi och idag hade han inga problem alls med bocken som filmens början visar. I slutet av bockträningen visas ett klipp där jag och Bibbi står och pratar, helt oväntat tar Rocky nostarget på bocken, och jag var med på det tack och lov. Han blev så på att jag därefter tog fram bollen, det är så kul nu. Hihi jag kan kasta boll med min hund. Visst han tar den inte i munnen men han flyger efter den. Jag nöjer mig med det!
Vi tränade även lite tempo i inkallningar. Han är lite för lat den där lille. Kan man gena så gör man. I inkallningarna kör han nu mera en slö glaopp fram men idag skulle i få ändring i det. Jag fick busa upp honom och egga honom lite. Och mitt i ett tokfnatt kommenderade jag in honom. Han kom på stört! Haha i en båge eftersom han hade en jäkla fart i benen. Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback