Vems är påsen med hundsaker?

Kvällen har fortsatt i hundträningsens tecken. När vi kom hem så fann in en påse vid ytterdörren. En påse full med hundsaker. Inget som jag visste om skulle finnas där när vi kom hem. Men jag hade mina misstankar och kontaktade min svärfar. Jovisst var det han som ställt den där. 
I påsen fanns ett Nina Ottosson spel. Spelet ``Dog Trigger´´. Både matte och hundar älskar dessa spel och givetvis har vi nu testat även detta.
 
Spelet går ut på att man från baksidan stoppar i belöningen i hålen som blir av klossarna som tittar ut på framsidan. Spelet ska spelas stående och det är gjort för att ha mellan knäna när man sitter. Hunden står framför och när hunden då trycker in klossarna så trillar belöningen ut på baksidan. Båda hundarna har förstått det. Mot slutet syntes det tydligt att Tex fattade galoppen. Hisklig fart och klockrent verkligen. Sen ville han inte släppa spelet. Han tyckte det var kul!
 
Lite annat smått och gott som någon boll och repleksak mm fanns också. Repleksaken var rolig sa Tex och visade en fin glädje i hela kroppen. Den ville jag fånga på bild och vi övergick i ståträning. 
Det är då inte lätt att både fota och ställa hund samtidigt. Men en skaplig bild fick jag till.
 
Tack snälla Lasse och Monica för hundsakerna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback