Övning ger färdighet!

Han är bra snabblärd den där lille Tex! Kvällen bjöd på positioner som nu börjar bli helt ok igen. Det är ibland han slarvar men då är det bara för matte att vara tydligare. Vi har nu kunnat börja gå ifrån väggen lite igen, så nu är vi tillbaka där vi var innan vi började om. 
 
Klossen har vi dessutom bytt ut, till en mindre. Jag upplevde att den stora vi hade bara störde honom nu när han väl kan. Så bytte ut till en mindre för mer precision för frambenen. Det visade sig vara rätt val. Nu måste jag bara hitta något som håller den still på golvet, den har en förmåda att kana iväg hela tiden.
 
Han har en underbar ögonkontakt! Den lever jag länge på. Hans vilja att veta mer är också något jag bara älskar med denna hund. Han VILL lära sig och arbeta med matte. 
 
Som avslutning fortsatte vi arbeta lite med några trick vi påbörjat. Det har inte suttit helt men idag jobbade vi igenom dom och nu kan han dom. Vi har jobbat med ``snurr´´ och ``spinn´´, samt höger och vänster tass. Självklart kan man alltid träna mer men nu förstår han. Detta filmades men min tokkamera valde att inte filma mer än 13 sekunder in i träningen. Det får bli en annan dag, för ja tro det eller ej. Texas är trött i huvudet. Det märks tydligt genom att han ser helt snurrig ut i ansiktet, sen helt plötsligt kan han inte det han nyss kunde. Haha, sötnöt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback