Lyckan är stor

Jag är så lycklig över att äntligen börjat förstå mig på rallylydnad. Men allra gladast är jag för att det är tänkt att bli Rockys och min grej. För han har verkligen visat mig att det här vill han. Givetvis kommer Tex också få köra men först och främst kommer Rocky och jag träna detta.
Det har varit så mycket Texas Texas Texas nu och Rocky får ingenting...känns det som. Tex som fått ta över all träning som jag gjort med Rocky tidigare. Jovisst, det gör inte Rocky något. Han är nöjd bara han får mysa i soffan och träna lite trick lite då och då. Men det tar på matte endå att det bara är Tex som får planer inför framtiden.
Anledningen till det är för att Rocky inte trivs med viss träning. Han har nöjt sig. Jag vill inte pressa honom med något han inte vill. Men så blev vi introducerade på rallylydnad och Rocky visade direkt att han gillade det. Så vi kör på! 
 
Rallyskyltarna jag gjorde för en tid sen, dom har blivit väl använda. Mestadels av mig själv som tränat på vad dom betyder osv men har också tränat med Rocky som ännu en gång visar matte att vi kommer greja det här. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
sandra

Rallylydnad är så kul =)
Speciellt eftersom man kan göra momenten i hundens takt och ändå få en fin följsamhet =)

Det där kommer ni klara galant

2014-12-13 @ 19:15:00 | http://livetsomlukas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback