En kylig utedag med lycka och glädje

Svärfar ville ha med oss och mannens bror på en utedag. Grilla korv och ha trevligt i skogen. Jag tänkte direkt på Rocky, kommer han klara av att vara med i denna kyla?! Vi förberedde oss på att han inte skulle kunna vara med och tog med oss bilen så långt in i skogen det gick så vi kunde gå tillbaka med dom dit och ha värmen igång ifa dom skulle frysa. 
Packade med oss täcken, filtar och fällar och gottgott till hundarna och så begav vi oss ut i skogen. ca -15 grader har vi haft. 
Det var många som skrattade åt Rocky när jag tog på honom inte en eller två täcken utan inte mindre än 4 täcken hade han på sig. Utöver det hade han tossor på tassarna och en mössa så öronen inte skulle förfrysa igen. Många skrattade men både matte och framför allt Rocky var överlycklig. Rocky var med hela tiden och det var många timmar vi har varit ute. Rocky har strosat runt lös och varit jättenöjd med livet. Han sken upp på ett sett som jag inte sett honom göra mer än på sommaren när det är varmt ute. Han till och med rullade sig och lekte i snön!!! Ja, många kanske tycker det är hemskt av mig att klä honom så mycket, men Rocky älskar sina täcken. Han klarar inte av kyla! Självklart skulle jag inte klä honom och ha honom med såhär om han inte velat. Men nu vill han och då är det klart att han ska få. 

Vi tog en promenad ner till sjön. Så vackert! Rocky han knallade på i en hisklig fart. Han var så nöjd och glad. Man märkte direkt när han tappade tossorna, han stannade och ville inte sätta ner den tass han tappat på. Trodde inte att dom skulle göra sån skillnad, men tydligen. Tossorna är virkade av min farmor för några år sen när det var -30 grader ute, sen dess har dom legat på hyllan. Men idag kom dom till användning igen, och tur var väl det. Rocky kunde knata på finfint i dom.
Vi knallade ut en bit på isen han och jag. Så vackert!
 
 

Kommentarer
Malin och sheltisarna

"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!"   Han är jättesöt! :D

Svar: Haha precis :D Jag håller helt med dig
Sandra

2014-12-28 @ 16:15:18 | http://iwin.blogg.se
Sandra

Lukas har också tofflor på tassarna när vi ska vara ute en längre stund eller gå när det örat mycket söt på vägen. Då vi bor i stan.

Lukas älskar snön och blir tokig och lyssnar knappt på hälften av vad jag säger ;)

Busa snart?

Svar: Rocky har aldrig gillat snön. Kanske för att han får så ont när det blir minsta lilla kallt men med alla täcken på fick jag se en helt annan sida av honom. Kul att se :)
Sandra

2014-12-28 @ 16:27:33 | http://livetsomlukas.wordpress.com
Emma

Har inte träffat hunden, men det där ser liite väl ut! Har en skit frusen liten hund, inte ens hon får så mkt kläder på sig.. Hur ska hunden klara sig när det blir -24?

2014-12-28 @ 17:14:51
sandra

Till EMMA

Jag kan rekommendera dig att bläddra bak lite i bloggen så kommer du förstå varför han har så mycket kläder på sig och varför han skulle lida om han började frysa.
Det är skillnad på att ha en frusen hund och att han en hund som får kraftiga problem med kroppen när han fryser.
Inte för att vara elakt men din kommentar var väl lite väl hård mot en hund du inte vet något om?

2014-12-28 @ 17:18:31 | http://livetsomlukas.wordpress.com
lisa

Så himla vackert!! O härligt att Rocky kunde få följa med, även om han ser lite rolig ut ;)

Svar: Hihi, ja många skratt blev det. Men vad gör det, Rocky levde livet. Vilken glädje och lycka över att kunna vara med utan att ha för ont :D
Sandra

2014-12-28 @ 17:21:30 | http://www.lezismore.weebly.com
Emma

Nej hård tycker jag inte den var.
Min tik är frusen inte bara av att stå still. Hon får köldkramp och går på framtassarna, skriker som hon fryser. Får ont i leder och om extremiteter. Hon får ändå två lager MAX. och sockar på tassarna, desto mer man klär på dem, desto värre blir de till kommande år. Gäller att våga utmana lite. Jag har oftast med mig lager nr 2 och klär på det när min börjar frysa. Självklart ska hon inte ha köldkramp eller skrika av att hon fryser, men jag kan inte ta föregivet att hon fryser varje gång, utan måste känna av läget, annars sitter man där med fem lager tillslut för de blir mer o mer.

Svar: Han har vanligtvis två lager. Men idag har vi suttit still länge, i -15 grader och därför fick han ha på sig så mycket!
Sandra

2014-12-28 @ 17:35:47
Sofia

Haha vilken snyggt inpackad hund. Strunta i vad andra skrattar åt! Det är viktigare att hunden mår bra :-) Mina går med dubbla täcken och fleecetofflor på vintern. Dom är glada och jag är glad.

2014-12-28 @ 18:31:25 | http://www.echosierra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback