Träningskväll

Jag önskar att dygnet hade fler timmar. Jag önskar mer tid till både sömn och till saker jag inte hinner med. Igår hade hundarna lite vilodag, även jag och det var skönt! Men idag har vi varit inne och miljötränat i centrum. Gammal vänskap har hittat tillbaka och vi tog en tur tillsammans med Tex, Rocky och hennes hund. 
 
Det blev en mycket bra träning, allt gick så bra! Tex och Rocky var så otroligt duktiga trots att det var första gången för Tex på nytt ställe. Vi pratade en massa under en fika och lät hundarna passivitetsträna. Ja, dom alla var lugna och fina. Tex fick tugga grisöra, det var populärt. 
 
Passivitetsträning mitt i centrum och sen även i bilen på parkeringen. Sen blev den en kort träning för de bägge, men var för sig. DET är nyttigt för lilla Tex som inte klarar sig en sekund utan sin storebror Rocky. Men det gick till slut och Rocky fick bra ed störning under träning. 
 
Texas träning bestod av ståträning och därefter att bli pillad på under tiden jag ställde upp honom. Ja, det är inför kommande utställningar. Tex är ju rätt ... ja vad ska man säga. Han har temperament om jag säger så!
Men det gick suveränt, jätteduktig ar den lille skiten.
 
Nu när vi åkte hem hade jag två trötta men nöjda hundar i bilen. Det gör mig så nöjd att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback