Loftahammars Marknadsdagar

...en perfekt miljöträningsutmaning för att se hur vi ligger till i miljöträningen. Mycket folk gatorna långa, en parad som innehåller musikkår som spelar på trummor & trumpeter och motorcyklar & andra fina bilar som väsnas. 
Jag ville ge Texas en bra upplevelse av denna dag så han hängde på armen och smaskade på tuben mest hela tiden. Någon gång då och då på lite mindre stökig plats fick han komma ner och gå. Rocky skötte sig exemplariskt, han bara gick där. Även han fick jag bära på de mest folktäta gatorna. Rocky är en så otroligt bra hund, han bara följer efter och gör matte glad, han hjälper till genom att inte dra i kopplet åt alla håll eller dra mot hundar. Han bara finns där, intill mattes sida. 
Texas skulle som planerat få en bra upplevelse bland allt detta kaos med jud, rörelse och nya saker. Han märkte man knapt av. Hans tub! Han höll sig lugn hela tiden trots allt stoj runt omkring. 
 
Kamerna fanns med i ryggsäcken. Men det började regna och väl där insåg jag att jag hellre ville lägga all fokus på att ge hundarna en bra upplevelse och undgå rädsla och stress mm. Det klarade vi oss undan tack och lov. Två glada men otroligt trötta hundar fick jag med mig hem <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback