Spårsöndag

Efter ett litet uppehåll med träingsgruppen så körde vi igång idag igen. Förra söndagen kunde inte jag eftersom jag då skulle träffa fotografen som ska fota på vårat bröllop och i torsdags så blev det inställt. Men idag, idag åkte vi alla ut till skogen igen för att köra personspår och träna ihop. 
 
Blåsigt värre var det och den tilltog allt mer. Jag kände väl redan från början att jag inte skulle lägga något längre spår till honom. Han blir så okoncentrerad när det blåser ute och jag vill inte riskera att misslyckas. 
Jag startade mitt spår och fick till det rätt bra, kanske något rakt och tråkigt men han skulle greja det tänkte jag. 
 
Någon timma senare hade var det dags, selade på Rocky hans spårutrustning och begav mig ut i spåret. Han tog upp det finfint! Men så kom vi till mitten, det stället jag var mest orolig för. Kalt och öppet där blåsten kom åt allt för väl. Han gick åt ett helt annat håll! Jag tog tillbaka honom och gick tillbaka till det ställe där han tappat spåret, han fångade upp det men tappade några meter in igen. Och där tappade även jag bort mig vart spåret gick så jag avbröt och skulle gå tillbaka.
Men efter en stund såg jag på Rocky att han tagit upp något och mycket riktigt han tog upp spåret trots att matte var helt förvirrad. Han visade spåret och gick hela vägen i mål där godishögen låg. Jag är så stolt över honom, jag hade ju avbrutit spårandet när han tog upp det igen och visade oss i mål. Duktig grabb!
 
Senare fick jag veta att vitmossa är lite speciell, om jag förstod det rätt så stannar inte spåret kvar på vitmossa. Och på just det ställe där Rocky tappade spåret så var det bara vitmossa överallt! Men då vet jag det till nästa gång att jag ska undvika vitmossan tills han är lite mer stadig på benen i spårandet.
 
Men jag är så himla nöjd med att han faktiskt lyckades att få oss i mål trots att matte hade tappat bort sig. Så stolt!
 
När vi sitter där vid elden så började några grilla. Rocky blir ju lite mer virrig när det blåser och idag reagerade han starkt på deras grillpinnar. Långa och smala saker gillar inte Rocky. Så jag plockade upp en pinne och började klappa honom med den och hålla den emot honom när vi gick. Ingen reaktion när jag gjorde det så jag släppte pinnen på marken varpå Rocky börjar tugga på pinnen och leka med den! Rocky tar ALDRIG pinnar eller leksaker i munnen så det kom som en chock att han faktiskt gjorde det. Men sen förstod jag varför, jag såg att det var en gammal grillpinne vi tagit och då har det förmodligen varit korv på den. Haha. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback