Fyndet om vad som orsakar Rockys ryggproblem

Igår kväll när jag masserade och klämde igenom honom så upptäckte jag varför Rocky har ont i ryggen. Jag kan nästan säga säkert att han frusit och då spänner han sig och får till slut muskelknutor. För det var vad jag hittade längs hela ryggraden. En rygg full med muskelknutor!
Jag började massera och mjuka upp musklerna och Rocky visade tydligt att han hade ont, uppspärrade ögon och med en blick som visade att ``Ja, just där har jag ont´´. Men samtidigt hade han det där ``Åhh matte fortsätt, det är skööönt´´ och bara tryckte sig mot mina händer. Han hade ont men det var samtidigt skönt när jag masserade.
 
Idag hade jag en mer rörlig hund. Han var lite besvärlig att massera. Inte lätt när han ska slänga sig på rygg och busa med mig samtidigt. Men tillslut fick vi till en bra massage idag också. Idag utan större smärta. Han tyckte bara det var så skönt. Så vi fortsätter på massage och värme.
 
För övrigt så börjar Rocky bli RIKTIGT snygg i kroppen nu. Han har varit lite mullig nu under vintern men det får han gärna vara men nu har vi en sommar som väntar och då måste man ju vara snygg och vältränad, eller hur ;) Då ska han vara så här fin och nu är det inte alls långt kvar dit! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback