Gnissel & Gnäll

I perioder är Rocky riktigt gnisslig och gnäller över minsta lilla, för att inte säga att han aldrig är tyst alls. Han bara gnisslar och gnisslar. På hösten är det värst, mörkret kommer och det blir kallt. Dom andra höstarna har det visat sig i bilen när vi åkt. Och det har det även denna gången gjort, men nu räcker det inte med att gnälla i bilen, nu håller han på även på jobbet och så fort vi är still och inte gör något. Hemma är det än så länge lugnt peppar peppar. Men att han hela tiden ska gnissla gör att man blir rätt trött i skallen och irriterad. Nu är det inte bara jag som lagt märke till det här utan sambon och mina arbetskamrater har även dom börjat tröttna på hans gnäll.
Jag tror att jag redan vet vad som orsakat detta och det är helt enkelt jag som är problemet, jag har varit nere i en dal ett tag nu och Rocky är mycket duktig på att känna efter. Det tillsammans med en enorm rastlöshet har gjort honom till den gnälliga gnisselpipan han är idag.
Jag har verkligen ingen lösning på problemet, ignorerar jag så får jag stå länge länge och vänta. Och det är inte alltid jag har tid eller kan göra detta men så fort jag får tillfälle till det så väntar jag helt enkelt ut honom. Riktar jag uppmärksamhet mot honom som att säga till honom så gnisslar han bara mer. Och att trötta ut honom, ja det går inte. Jag har aldrig fått min hund trött, han har alltid mer att ge. Det går verkligen inte, det är en sån ras och han är stark som den individ han är. På alla sätt.
Att hela tiden gå och höra på detta eviga gnissel gör mig tokig, jag känner mig så irriterad och arg mest hela tiden. Samma visa varje höst. På något sätt tror jag även att detta gnissel och gnäll hör ihop med hans svårigheter med koncentrationen för tillfället. Jag har inte löst gåtan än men jag måste verkligen få bukt på problemet innan jag går under. Just nu känns hunddagiset väldig välkommet!
I morgon ställs klockan tidigare än vanligt, hädan efter ska hunden få dubbel motion och aktivering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback