En dag full av intryck och träningar, Hunden trött?

Nu har vi fått upp farten och motivationen igen. Underbart verkligen!
Efter en spännande dag som denna med älgsafari på morgonen följt av poliskontroll på väg till jobbet och sen bli stillastående med en punkterad bil när vi skulle till Stockholm så var det väldigt skönt att få komma hem nu och träna lite med Rocky.
I morse blev det en cykeltur med Rocky, jag håller på att bli tokig på hans gnissel och gnäll, han slutar inte för en sekund och tänkte att jag skulle trötta ut honom lite. Men allt i onödan, för Rocky blir aldrig trött! Kan han varit med om så mycket att han inte blir trött av någon form av träning. Aja, jag tror det handlar mer om att han tycker det är så tråkigt att matte inte kan ägna all tid åt honom när jag jobbar. Idag har han iaf fått följa med till Tyresö och vänt en runda.
Hemma blev det nu på kvällen en testning av drag med vattenflaska. Ja, vad ska man säga?! Märkte han att han hade något bakom sig? Han behövde inte ta i alls och sprang iväg som en annan dåre.
Så efter en stund med draget så fortsatte vi ist på ingångar och kontakt. Och jag tror att jag har hittat problemet! Allt gick super enda tills grannens lilla hund började skälla på oss när jag peppade Rocky. Då tappade han koncentrationen och flöt iväg. Så, det är helt enkelt koncentrationen vi ska jobba på.
På detta så blev det godissök i gräset, men för att göra det ännu svårare blev det godissök även i det höögra gräset. Inga problem för Rocky det inte. Men tror ni han är trött?
Nej, min hund blir aldrig trött
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback