Drag

Jag är mycket för att göra lite av allt med min hund. Jag vill att min hund ska få en varierad träning och få vara med om mycket roligt i sitt liv. Sen är han ju en hund som älskar all sorts träning. Drag är ju en rolig grej tycker jag, på vintern brukar Rocky hjälpa mig att dra in ved i pulkan. Men på sommaren blir det lite svårt med den biten. Han drar vagn ist. Men om jag vill att han ska dra och arbeta musklerna så är det ju med en dragsele han ska dra en större tyngd i. Mitt problem här har då blivit att jag inte kommit på vad man kan ha som tyngd. Det ska vara någon som rör sig lätt och smidigt på en grusväg, som inte fastnar överallt eller far åt olika håll hela tiden.

Så min fråga till er blir, har ni några bra tips på vad man kan använda som vikt i draget? 

Kommentarer
Paulina

Kedjor/kätting brukar många andra använda sig av vet jag! :) Men till det behöver man en särskilt weight-pulling sele med fodrad framdel. Kolla in på lillaliam.se och kika på hennes bilder så kan du se vilka selar hon använder när hundarna drar kedjor!

Svar: Ja, jag har haft kedja på tanke, men fungerar inte det lika bra med vanligdragsele. Det tror jag. Han ska ju inte dra tungt alls, bara lite lite. Tack för tipset =)
Sandra

2013-09-18 @ 09:36:46
Lina

Man behöver inte ha spec sele. Selen som tex Luzza hade fungerar perfekt.

Kedjor, vattenfyllda petflaskor då kan du själva reglera tyngden allt eftersom ni tränar upp. Tänk på att börja med ca 10% av hundens vikt o öka sedan. Lycka till.

Svar: Det där med en petflaska var ju en smart idé. Men är lite rädd att den far runt lite överallt. Men ska helt klart testa det. Tack för tipset =)
Sandra

2013-09-19 @ 00:57:26 | http://luzza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback