Simuppkörningen

Vi kom dit, tog våran promenad så han fick göra ifrån sig ordentligt och gick därefter in. Vi fick veta vad som skulle ske och hur, det var inga konstigheter. Allt skulle gå till precis som tidigare gånger fast jag skulle få göra allt helt själv idag, då menar jag helt själv. Simtränaren skulle inte ens närvara i rummet utan bara kika in lite då och då. Ska jag vara ärlig så såg jag henne bara en enda gång på de 45 minutrarna vi var där inne.
 
Rocky fick flytvästen på sig, och därefter lyfte jag ner honom sakta i vattnet. Sakta så han fick vänja sig vid temperaturen. Det ska tydligen vara 24 grader i vattnet, men det vet i tusan!
 
Idag startade jag med endast en lina, satte den fram på flytvästen för att kunna styra. Men det gick inte lång tid innan jag insåg att den bara var i vägen. Efter endast en länge så knäppte jag bort den och Rocky fick simma löst.
 
Simtränaren var med vid start, hon tänkte att hon skulle se vad som hände och vara lite back up om han skulle simma mot rampen. Men...som sagt vi klarade oss finfint helt själv och hon kunde gå ganska omgående.
 
Själklart var det lite nervöst såhär på provdagen och första gången helt själv, hela passet. Lite missar gjorde vi, men det är sånt som händer. Jag var lite för prövande och glömde lätt bort hur länge han simmat, så i början blev det ganska få varv och mot slutet lite längre. Mot slutet fick jag även se en trött hund och eftersom matte prövade sig fram så blev det kanske något varv för mycket. Han gick inte upp på rampen men klättrade lite lätt på kanten, inte mer än så. Jag kunde lätt styra honom där ifrån och vi fortsatte. Han simmade sååå fint!
 
Jag hade inte kunnat drömma om att vi skulle komma dit vi är nu. På min höjd hade jag nöjt mig med att han skulle simma lugnt, inte vara stressad och panikslagen. Det enda jag ville var att han skulle känna sig trygg i vattnet, med linor! Nu simmar han löst och följer mig jättebra. Älskade hund!
 
JAAA! Självklart klarade vi simkörkortet :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback