Resultatet av Barfandet

Jag började redan prata om det här lite igår. Lite nackdelar med Barfandet och hur min hund reagerar på detta. I och med att Rocky blivit glupsk så har ju jag börjat bli mer noga med att ge honom större bitar/ben. Det tillsammans med att jag tycker det är så roligt att se honom njuta av sin mat och att jag även tycker det känns bra att ge detta har lett till att Rocky inte bara fått fint jämnt hull, han ser ut att ha gått upp en hel del i vikt också. Han har breddat sig utan att se överviktig ut. Men han har blivit större. Så hädan efter får jag hålla koll på att han inte blir fööör stor. Han får inte bli överviktig! Vilken tur att jag har en hund som ändrar hull dag efter dag. Det syns tydligt om jag gett honom för mycket mat dagen innan eller tvärt om. Skulle han bli för stor så är det bara att minska och då syns även det efter någon dag eller två. Men, han är en liten hund med i princip inget fett på sig, han fryser lätt och får gärna lägga på sig lite nu under vintern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback