Nya & gamla trick jag skulle vilja in el träna vidare på

Jag har en tid blivit väldigt sugen på att träna in nya moment med Rocky efter att blivit peppad genom div trevliga bloggar man hittar här på internet.
 
Ett moment jag skulle vilja träna in är nostarget. Rocky vet vad target är men väljer att använda tassen. Jag skulle vilja träna in target med nos för att därefter träna in andra delmål som att kanske putta en boll, stänga en låda el ett skåp.
 
Ett annat trick jag skulle vilja träna in är skall. Det är både kul och användbart i vissa fall har jag märkt. Idag har vi kommit så långt att om jag busar upp honom tillräckligt så tar han skall i ett annat kommando, då har jag gett skallkommando och berömt. Nu ska vi bara sära på dessa och förstärka skall och vad det betyder. Härom dagen tog han skall på första försöket utan att jag gav det andra kommandot. Så en liten bit är vi påväg.
 
Spela död är ett annat halvdant trick vi hållt på med. Han kan det men jag önskar att vi kunde halvera tiden på något sätt. Det tar sin lilla tid från det att ``panget´´ kommer till att han ligger död på backen.
 
Backa är också något han kan. Både framifrån och från fotposition. Men här önskar jag lite mer raklinjad sträcka. Sen skulle jag vilja utveckla detta till baklänges slalom mellan benen. Det hade varit kul.
 
Har ni några roliga idéer på nya trick man kan lära sig?
 
 

Kommentarer
evelina - hundvardag.se

Tips på roliga tricks jag lärt Lucy

"NÄSAN" - sätta nosen mot fingret
"VISA TÄNDERNA" - visa tänderna
"KISSA SOM EN KILLE" - lyfta upp ena bakbenet
"KOM TILL MATTE" - hoppa rakt upp i famnen i stående position
"ÄR DU CP?!" - haha... politiskt inkorrekt men väldigt kul.. hon kastar sig runt på marken, låter konstigt ;)
"KAN DU BITAS?" - biter i armen och morrar
"HÖGER/VÄNSTER TASS" - lyfta höger eller vänster tass
"RYGG" -ligga på rygg med benen helst rakt upp, brukar bli frambenen rakt upp och bakbenen rakt ut. Skitbra balansövning.
"PANG DU ÄR DÖD" - spela stendöd ;)
"NICKA" - nicka..
"LIPA" - räcka ut tungan

Det var allt jag kom på för nu utom det du skrivit :D

Svar: Underbart. Skrattade mest åt ``Är du cp´´ Hahaha :P Rocky och jag har kommit långt, än är han fortfarande lite skeptisk mot nya saker och blir lätt osäker och blir då rädd och vill därifrån. Men helt klart roliga tips, vi testar :D
Sandra

2013-10-07 @ 20:21:02 | http://hundvardag.se
evelina - hundvardag.se

Juste !
Prata också! Ska försöka spela in nån gång när hon gör detta .. höll på hur länge som helst att lära henne detta men det är nog det bästa jag lärt henne :D

2013-10-07 @ 20:22:53 | http://hundvardag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback