Hunden som är försvunnen

Nyss hemkommen från en 2-timmars promenad ute i Lotorp/butbroskogarna.
En vän till mig ville få tag på mig i eftermiddags. Det gällde den försvunna hunden Saga som jag och Rocky var ute och letade efter igår.
Rocky och jag satte oss i bilen och styrde mot Åsa och Socka för en promenad i skogen. Rocky var en helt annan hund idag mot vad han var igår. Han var mycket mer fokuserad och sökte på jättebra. Inte alls sådär stressad och vimsig som han var igår. Kan vi ha varit nära?!
Vid flera tillfällen hörde vi något, både springandes och skällandes. Och jävlar vad Rocky fick upp spår och starkt med! Flera gånger. Underbart tempo, vilja och fokus. Men ingen Saga ville följa med hem idag heller. Nästan som om hon höll sig runt oss men ville inte komma fram.
 
Det var inte alls samma känsla som igår, inte för fem öre. Kan det ens ha varit samma hund jag hört? Nej jag tror inte det.
Jag håller mina tummar och Rockys tassar att alla hundar som är på rymmen och inte hittar hem blir upphittade snart och återförenade med sina familjer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback