Fredag

Idag har min kropp dummat sig igen. Allt började med att jag redan när jag vaknade kände mig helt slut i huvudet. Jag har förmodligen drömt en massa under natten även att jag inte har en aning om vad. Jag kände mig helt slut i huvudet och när jag drömmer så intensivt så börjar jag spänna käkarna och då gnisslas det en del. Så mina käkar och hela munnen, tänderna och tandköttet känns ömt.
Inte nog med det, med spänningar i kroppen som inte vill släppa så händer fler saker. Ju längre in i arbetet jag kom destå mer kände jag av min knastrande nacke. Suck, vrider på huvudet och så knastrar det allra längst upp på nacken mot huvudet. Det händer när jag ansträngt mig eller spänt mig för mycket.
När spänningarna håller i sig ytterligare längre in på dagen så märker jag hur det börjar trycka och bli jobbigt med andningen och det händer när kotorna i ryggen pressas ihop och jag vill bara hem och låta sambon sträcka ut mig. Idag sitter det längre upp än vanligt och när detta händer blir jag stel.
 
Ja, och självklart ska vädret vakna på dåligt humör och ge mig kyla. Det hjälper inte mig för fem öre. Speciellt inte eftersom jag inte har fått några ordentliga kläder som klarar kylan. Min nya jobbjacka sitter som korvskinn på mig. Min lösning för dagen blev, 3 tjocktröjor och en t-shirt. Men med 3 plusgrader och blåst när man står utomhu och tvättar bilar är ingen hitt.
 
Haha vilken eländig dag. Men, på något sett har den trots detta känts rolig och lyckad. Jag känner mig nöjd med min dag.
 
Rocky har ju varit med på jobbet idag. Han hade legat i sin bur då jag öppnat ytterdörren. Rocky hade sprungit fram för att kolla vem som kom och kollegan som såg det hela sa sen till min chef. ``Det är Sandra som kommer, det ser man på Rocky´´ Haha, det var det första jag fick höra när jag kom in. ``Man märker tydligt på Rocky när det är du eller någon annan som kommer in.´´ Rocky känner av mig långt innan jag rycker i dörren, då börjar hans svans gå i hundratio och blir hela Rocky blir överlycklig. Då vet alla vem som kommer. Haha, söthunden min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback