Framtidsplaner & mål

Jag har inga speciella mål för mig och Rocky. Mitt enda mål för oss har alltid varit att må bra och leva livet. Att ha roligt ihop och fungera i vardagen. Rocky har varit en stor utmaning med div innekissande, stress och orolighet.
Men allt har lossnat och släppt efterhand och idag känns det som om vi har nått det målet vi hade från början.
 
Idag tror jag att mitt mål handlar mer om att Rocky även ska trivas på dagis. Att han ska släppa den där lilla lilla spärren om orolighet att matte lämnar honom bara en aning till. Annars har vi allt på den biten.
 
Framtidsplanerna är väl att vi en dag hittar en passande kurs att gå. Längtar efter att få gå kurs igen men det verkar vara dåligt med det här omkring. Får snart börja söka utanför de två städer jag håller till i.
 
Jo, jag har nog ett mål. Rocky har en väldigt stark vilja och han har ju det här beteendet som jag skrev om för en tid sen, att han muttrar när någon kommer. Det är något jag kan bli skogstokig på. En dag skulle jag vilja att det beteendet minskades ner lite. Jag kan gå med på att han säger till, men hundraelva gånger efter det?, nejtack!
Någon som har några förslag?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback