Cykelutflykt 1½-2 mil

En matte med för mycket energi resulterade till en cykelutflykt med Rocky. Jag planerade att cykla bra långt denna gång men den rundan var så pass lång för lilla Rocky att springa bredvid att jag helt enkelt fick montera fast en korg på min cykel. För ut och cykla skulle jag, jag var tvungen att göra av med en del energi jag hade på lager som behövdes göras slut på.
 
Rocky har ju åkt cykelkorg tidigare men inte riktigt så långt och kanske inte så fort som jag cyklar. För när jag väl kommer igång då tar jag i så jag nästan spricker. Det finns inget mellanläge på mig när det gäller träning för egen del, jag ger allt!
 
Rocky fick springa den första kilometern därefter fick matte ta i dom kommande ca 7 kilometrarna. Sen fick han springa en kortis för första gången på asfalt och det lär det inte bli många rundor på. Usch vad det tog på min lille väns kropp! Men trött blev han och även matte som fick stå för den större delen av träningen. Vi kom ca 1½-2 mil på cykel idag och Rocky skötte sig bra i korgen där bak på sin filt. Han gillar ju att ha vinden mot sig och småblundade och njöt massor.
 
Matte är nöjd och glad jag med, äntligen fick jag göra lite utlopp för den energi jag hade inombords och ta i under alla de backar vi cyklat i idag.

Kommentarer
Victoria

Vi har sålt lägenheten & flyttade i februari. Finns en kategori som heter "hem & Inredning".

2013-05-26 @ 15:15:33 | http://impalaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback