Lördag

Jag började dagen med att gå en långrunda med hundarna, Rocky gick lös hela tiden. Jag är så stolt över honom. Han är verkligen så okomplicerad att ha med att göra. Han bara är där och det är något som inte hade hänt för 1 år sen. Idag går han lös näst intill hela tiden, för ett år sen vågade jag inte ha honom lös alls. Älskade hund, som du har utvecklats året som gått.
Jag lät hundarna leta lite godis i snön och oj så kul dom hade det. Rocky har varit riktigt glad idag och gjort små tokräjs och bockningar om vartannat. Han har lekt med mig massor och när jag och min bror som idag kom och hälsade på, när vi sen åkte in till Norrköping så lät vi honom strosa runt i en rasthage. Även där tog han lekinviter och ville busa runt.
Nu ikväll hade jag missat kopplet när vi åkte in till centrum en runda, men vad gör det när hunden kan gå lös. Rocky, jag och min bror gick ett varv inne i centrum. Och jag var inte ett dugg rädd eller orolig att han skulle springa iväg. Han bara gick där så fint.
 
Rocky har blivit jätteduktig på att lyssna på mig den senaste tiden. Inkallningar och alla kommandon jag säger fungerar både på direkten och väldigt fort. Riktigt riktigt kul att umgås med honom nu faktiskt. Man blir så lycklig och positiv till varje promenad och aktivering man gör tillsammans.
Älskade hund, vilken hund jag har <3

Kommentarer
Anonym

Kan du inte skriva ett inlägg där du beskriver hur du jobbat för att kunna ha honom lös??

2013-03-17 @ 21:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback