Observation

Sen i torsdag hände något nytt i vårt liv. Jag har sett på flera sett att Rocky inte mått bra. Han undvek att gå förbi och höll sig på sin kant. Han märktes knappt av. Sen noterade jag även att han plötsligt började käka grus, det har han aldrig gjort tidigare. Efter lite rådfrågning och tips kom vi fram till att detta kanske berodde på att han kände sig stressad över allt som hände i helgen. Det kan också vara mineralbrist, men jag tror nog på det första alternativet.
Nu är det bara jag och Rocky hemma igen och eftersom allt har laggt sig så gick jag ut till grusgången där det tidigare skett för att se om något hände. Vi satt där ett tag, men Rocky var inte alls intreserad över gruset idag och satt ner och njöt han med. Så förmodligen hade det med den andra hunden att göra.
Jag har insett att jag måste se till Rockys bästa, och det gjorde även Luzzas matte!

Kommentarer
Jenny

Han trivs bäst som ensam hund i familjen! Tydlig med att visa det också! Fina killen!!!

Svar: Ja, eller på sätt och vis! Större hundar passar han inte ihop med. Hade en Jack Russell hemma för en tid sen, mot honom visade han tillit. Innan den hade jag hemma en av samma ras som Rocky. Där kom han framåt i livet, dom lekte och hade jätteroligt. Tyvärr passade inte den hunden ihop med matte (Nu i efterhand vet jag att det berodde på min okunskap) Men rottweilern jag hade hemma såg jag direkt på Rocky att han tog avstånd och ville inte alls vara med.
Sandra

2013-06-23 @ 18:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback