Ibland blir det inte som man tänkt sig! Festivalen som förstör

Igår blev det bestämt att jag, Zandra och våra hundar skulle träna ihop på brukshundklubben denna afton. Jag vill bli mer aktiv och har några nya mål jag vill försöka uppnå. Men redan 15 minuter in på våran färd hem efter jobbet insåg jag att det inte skulle bli av. Bilköer efter bilköer. Den första sträckan av vår väg hem var så totalt igensmockad av bilar som var påväg till Bråvallafestivalen. En sträcka som vanligtvis tar mig 5 minuter att köra, tog mig idag 1 timmar och 19 minuter. Mitt på hundrasträckan efter att ha stått still i över 10 minuter klev jag ur bilen och hämtade fram min Rocky ur baggageutrymmet. Uttråkad matte och lite smått orolig Rocky fortsatte vår långsamma färd hemåt.
Jag ringde upp Zandra och berättade att vi skulle bli sena och om vi kunde träffas en annan dag ist. För oavsett om vi skulle komma fram inte fullt så sent, så skulle jag endå inte vara på tillräckligt bra humör för att träna och Rocky var för orolig över varför det tog sån tid, han är inte van vid att det går långsamt för när det började rulla på så la han sig till rätta och somnade. Det blir bara fel att träna under sådanna omständigheter och just nu när vi ska lära oss nya saker så anser jag att allt ska bli perfekt, utan tråkigheter. Rocky och jag tar ist en lugn och skön hemmakväll i soffan. Vi ska inte köra många knop till idag. Jag är glad över att jag tog Rocky till rasthagen på lunchen, där satt jag och åt min mat medans Rocky sprang omkring och nosade fritt. Och att vi även han med att träna lite lydnad på jobbet mellan varven.  Så trots att vår kvällsträning idag inte blev av så har Rocky endå fått lite av det.

Kommentarer
Louise

Vad tråkigt när det blir så. Jag stod med i den kön i någon timme idag och hoppade träningen på BK. Skönt att det är slut tills på måndag =)

Svar: Jasså, där ser man! Ja underbart när det är över. Hör ju musiken ända hem till Finspång. Men jag måste fråga, har vi träffats? För du menar väl Finspångs BK?
Sandra

2013-06-27 @ 20:43:16 | http://workdogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback