En slagen hjälte

Nu är vi hemma igen efter en helg på camping i tält. Det har varit en så underbar helg och Rocky, ja vad ska jag säga? Jag är så stolt över honom. Det märks tydligt att han gillar det livet!
 
Men att tälta är något nytt för oss alla, eller ja. Tillsammans iaf, Rocky har dock inte tältat vad jag vet. Vi har inte släppt Rocky ur blicken en enda gång, han har varit med överallt. Mycket frisk luft har det blivit så lille Plutten är helt slut trots att vi inte tränat speciellt mycket under vår tid på campingen.
Det har blivit lite små korta pass med lydnad och trick, lite godisletning och bada tassarna i vattnet annars har han fått vara.
 
Varmt har det varit. Lite röd om axlarna har jag blivit och jag har ägnat mycket tid åt att tänka på skugga och Rockys hälsa. Vätskeersättningen följde med och har alltid haft en vattenflaska och kåsa med oss till Rocky, vi har lagt oss i skuggan eller i närheten men så är ju Rocky en solälskare. Han väljer solen före skugga och jag har fått sagt till honom flertalet gånger att lägga sig i skuggan.
 
Nätterna har däremot varit lite kyliga så i natt fick han ha på sig en tröja, men på något vis hade han tagit av sig den för på morgonen hade han den inte på sig längre. Tur var väl det för just på morgonen har det varit varmt i tältet.
 
Helgen har varit helt fantastisk, så underbar. Vilken minisemester jag fick tillsammans med min sambo och hund. Fina sambo, underbara hund. Vad skulle jag göra utan er?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback