Dagens Gärning

Nu ska ni få höra! Rocky och jag gick ut för att cykelträna. Vi hade som mål att ta ett lite längre varv idag men i ett lite lugnare tempo. Allt gick suveränt och vi vände tillbaka för att cykla hemåt. När jag kommer i höjd med ett fält så tittade jag ut över den för att se om jag såg några hästar i hagen på andra sidan. Hästtokig som jag är som inte hälsat på hästar på över ett år. Till min förvåning ser jag att det står en häst mitt ute på fältet och betar.
 
Jag tar upp mobilen och ringer till den ägare jag tror hästen tillhör och stannar kvar på den plats jag såg hästen väl på. På ungefär 1 km avstånd höll jag koll på hästen medans jag höll kontakt med ägaren.
Den här personen är även den person som kom fram till till för några år sen och frågade om jag ville ha en hund. Dvs lilla Rocky! Rocky hamnade ju på hennes hundpansionat innan han kom till mig.
 
Hon hittar inte hästen och jag bestämmer mig för att cykla till henne. Eftersom jag inte kunde cykla rakt över fältet så fick jag lov att runda hela fältet och det blev en lång lång runda. Tur att jag hade korgen monterad så Rocky slapp springa den biten.
 
Vi kom fram och pratade en snabbis innan vi konstaterar att det kanske inte var hennes häst. Hon åker tillbaka hem för att hitta ett telefonnummer och jag & Rocky går rakt ut på fältet. Till vår förvåning kommer hästen rakt emot oss när jag visslar på den. Och jag ser klart och tydligt att detta var en islandshäst. Precis sådanna hästar som den person jag ringt till har. Hon kommer tillbaka och då har hästen kommit så pass nära att jag kan få tag på den. Kopplar lös min älskade hund och lånar hans koppel för att få till en någolunda grimma till hästen och får på så sätt med mig den.
 
Vi kunde sen konstatera att hästen kom från den person jag ringt och att den lyckats gå igenom staketet på något sätt.
Rocky sattes i korgen och vi cyklade hem igen, ca 2 timmar senare. Nu är både matte och hund trötta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback