Rocky gör det igen!

Hahaha, och han gör det igen. Som vi skrattade åt honom. Vi gick åter ut till vattnet för att visa sambons mamma med sambo den radiostyrda båten. Tyvärr kantrade båten och kom upp och ner så vi höll på bra länge med att få ta på den. Under tiden terroriserade änderna Rocky och han som har så mycket jakt i sig blev ju såklart intresserad. Jag vill ju inte att han ska jaga alls då han bara springer bort och inte lyssnar för fem öre, så all den träning är ju borttagen. Men nu var dom i vattnet, dom kunde simma eller flyga iväg om dom så ville. Så jag lät Rocky ha kul helt enkelt, nu är det semester och då släpper vi efter lite på reglerna samt att mina nya regler säger det också. Men hade väl inte riktigt räknat med att Rocky skulle hoppa i plurret och simma flera meter ut, utan flytväst en dag som denna. Blåsigt, kallt med regn i luften. Tack och lov var han enkel att ropa tillbaka halvvägs ut till fåglarna, när matte väl kunde sansa sig efter sitt skrattanfall. Åter en lyckad simtur!
Hädan efter ska jag ta med mig flytvästen varje promenad tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback