Överlycklig matte!

 Jag måste verkligen få dela med mig av min lycka till er. Dom senaste dagarna har jag klicktränat Rocky massor, korta små pass flera dagar i rad. Och vi har alltid slutat på topp. Efter att jag gjorde upp med mig själv med dom nya reglerna så har allt blivit så mycket roligare. Jag har legat på latsidan bra länge nu och inte hållt mig till mina regler utan mest bara slapptränat. Men nu är det slut med det!
Vi har inte tränat något trick alls under dessa träningar, endast position i fotgående samt mycket med att rumpan ska följa med och förbli rak och vi har tränat ``ligg/sitt/stå - stanna kvar´´ samt tempo till dessa.
Jag har ändrat hela min attityd, något jag nu i efterhand skulle gjort mycket tidigare. Jag har alltid varit den strikte som blir glad men inte överdrivet glad när han gjort något bra. Jag var den som lugnt berömde honom och så gjorde vi nästa sak. Nu blir jag verkligen överglad, jag trissar upp honom och busar till det ibland. Det har verkligen hjälpt för han gör allt bara bättre till nästa moment.
Idag har vi kommit så långt att jag lät honom tänka lite själv, lite shaping och när han gjorde rätt så fick han kommandot och massa beröm.
Kommer ni ihåg det där med att Rocky inte så gärna ville vara nära mina ben, att han hade stor respekt för dessa samt inte kunde se mig i nära position? Det är som bortblåst, nästan varje gång jag ger kommandot så kommer han bara någon dm ifrån mina ben, och han är inte heller lika rädd när jag kommer i närheten av honom. Han flyttar ju på sig om man kommer inom en meters radie på honom, men inte längre.
Och hans arbetslust! Wow, den är enorm och den lyckan han ger mig. Jag är totalt överlycklig! Går det att undvika att märka det? Hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback