Ordningen Återställd

Jag har åter fått känna på hur mycket jag behöver ha mina djur, hur mycket jag verkligen älskar dom. Igår morse släppte jag som vanligt ut katten, men det var också sista gången jag fick se henne, för hon kom inte in igårkväll, vilket hon alltid gör. Hon kommer alltid när man ropar på henne och är jag ute med Rocky brukar hon vilja vara med oss ist för att hitta på egna äventyr. Men igår kom hon inte hem, inte heller i morse.
För någon dag sen kom grannen och berättade att hon sett både grävling och räv under dagtid här hemma och genast satte min oro igång med tankarna på det, på att hon kanske låg skadad någonstans, hade hon gått in i hagen där nu hästarna fått flytta till eller har hon blivit påkörd av dom som håller på ute på fältet. Många tankar gick runt i huvudet på mig.
Dagen det har varit väldigt jobbig, har inte riktigt kunnat släppa tankarna från henne. Tänk om hon inte skulle komma hem igen, jag skulle aldrig få köra in näsan i hennes päls igen och beundra hur hon alltid kan lukta så gott.
Jag slutade min arbetsdag och begav mig hemåt, fort skulle jag ta mig hem för att ut och leta efter henne, men ju närmare jag kom destå jobbigare blev det att stå ut med oron. Och tillslut kom en tår från ögat.
Kliver ur bilen och ropar på henne. Vem tror ni glatt kommer springandes mot mig då om inte älskade lilla Zez! Gissa om det kom glädjetårar och jag slängde mig på gräset, där satt jag och bara höll om henne och hon kurrade på i vanlig ordning. Älskade katt <3 Zezzan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback