Framgångar och bakslag

Hallå där! Här på Västerviks camping har vi det verkligen super. Vi är så imponerade över Rocky och hans utveckling. Det är nämligen som så att jag har ändrat lite taktik och regler i det mesta som ni vet och det har gjort att det nu går bättre i hundmöten. Det är inte många gånger jag behöver säga till Rocky eller att jag hör honom. Han bara går där och sen går vi vidare helt tysta. Underbart!
 
Vi vattentränar en del nu också, även där är jag så stolt över honom. Min hund simmar!! Underbara hund, jag är så glad att han litar på mig när jag visar honom att det inte är farligt när han inte bottnar längre. Hittills har både jag och sambon varit med när vi badat, belöning två gånger på vägen ut. Men nu, ikväll var det bara jag och Rocky som gick till stranden och jag kopplade helt enkelt lös Rocky med sin flytväst på och gick ut i vattnet. Förut har han vänt direkt när han fått sin belöning, jag ger godis till honom som belöning. Men nu kunde jag se att både hans ögon var inte lika uppspärrade som dom varit tidigare och så stannade han kvar längre i vattnet innan han simmade upp. Förut har han inte heller velat gå så långt ut att han inte bottnar, men det gör han nu.
 
Sen har vi också fått bakslag. Rocky som älskar sin bur, älskar att åka bil. Har nu börjat gnissla och gnälla en massa under bilfärderna och att lämna honom ensam går inte alls. På något sätt har han lyckats bryta sig ut från sin trygga bur två dagar i rad nu, sen kommer han på att har har stort utrymme och har då gjort inne i vår nya husvagn. Tråkigt med sant, husvagnen är numera inkissad den också.
Det första problemet handlar tror jag om att Rocky och jag haft för mycket tid tillsammans dom senaste veckorna, vi har fått en sån bra kontakt och nu när jag lämnade honom så gick stressen upp och han ville efter matte, sen kom han på att han fick större utrymme och kissade därför inne.
Värt att nämna är att jag var borta från honom 1 timma och 3 minuter idag, i vagnen som hade ac på och en burfläkt monterad. Vi löste problemet med att införskaffa oss en bättre bur som han inte kan ta sig ut ur.
Sen har tankarna gått i tron om att det kanske är fläkten han inte gillar, så ska testa att ta bort den nästa gång vi behöver lämna honom.
Men det är så tråkigt bara, jag önskar att han inte vore en burhund utan kunde vara fri utan att stressa upp och kissa ner överallt.

Kommentarer
pernilla

Eftersom att du skriver att buren är en trygghet för honom så låter det mer som att det faktiskt är fläkten som kan vara problemet. Hur är han med att bli lämnad på ett nytt ställe?

Svar: Precis, jag tror detsamma om fläkt och AC faktiskt. Men har skrivit ett långt inlägg om detta nu så får du veta lite mer =)
Sandra

2013-07-10 @ 18:11:31 | http://perryshundliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback