Bildbomb - Hundrastgården


Jag och Jenny hade bestämt att vi skulle utfortska en hundrastgård idag så direkt efter jobbet packade jag in oss i bilen och styrde den mot platsen där vi skulle träffas.
Vilken plats säger jag bara! Inte så stor rastgård, en liten öppen plats med lite tätare skog och buskar intill och en hel strand endast gjort för våra underbara hundar.
När vi kommer in i gården ser man inte stranden, vi hör bara en galen hund. Ägaren tittar fram och säger ``Hon är snäll, hon är bara galen i vattnet och kommer nog förmodligen inte att komma fram och hälsa ens´´
När vi kom runt och såg stranden såg vi även en husse i vattnet med en leksak i handen som han då kastade ut långt ut i vattnet. Hunden flyger efter och så började hon skrika och tjuta så där igen. Jag kunde inte låta bli att småskratta lite och le.
 
Rocky och Jennys Zorro har inte träffats på jättelänge men hundarna betädde sig som om det vore igår. Inga problem alls och dom bägge var lite nyfikna på den glada schäfern intill men mer än så blev det inte. Hela vistelsen var helt underbar, jag hade kunnat sitta där i evigheter så skönt var det.
 
Zorro visade sina kunskaper inom simning, han verkligen älskar det och det syntes tydligt. Han bara flög i!
Rocky är som alltid noga med att inspektera området innan och var väldigt osocial till en början men sen kom även han igång och vi plasklekte lite i vattnet och busade med hundarna.
Rocky släpte taget och simmade även ut till godisen helt själv, helt frivilligt alltså att simma ut till godisen jag höll i. Här gör vi framsteg. Så stolt över honom!
 

Kommentarer
Jenny

Fina bilderna blev :-) inte så lätt och se vem som är vem, tur man kan titta på öronen!!!!

Svar: Ja några bra blev det men inga superbra dock :/ Haha nej men som du säger så får man titta på öronen :P
Sandra

2013-07-01 @ 20:42:38
Melinda

Var ligger stranden? :)

Svar: Den ligger i området Lindö i Norrköping =) Supertrevlig hundrastgård
Sandra

2013-07-10 @ 16:19:44 | http://melinez.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback