Vad säger hunden?

Att lyssna på sin hund är något jag tycker är alldeles för få som gör. Många har hund bara för att, bara för att en hund ska finnas i en familj men man gör inget mer utav det. Det är så fel det kan bli! 
Jag ska ärligt säga att jag var en sådan när jag fick Rocky. Kanske var det för att jag inte kunde något om hundar, då han var min första men jag har utvecklats och idag fårstår vi varandra helt och hållet. Vi har utvecklats tillsammans.
Jag kan säga precis vad han vill i alla situationer och för mig är det viktigt att förstå sin hund. Han kanske har blivit akut nödig och vill ut, ja då gör han en speciellt gest och visar mig det. Eller kanske har vattenskålen blivit tom? Alla hundar har sitt eget språk och jag tycker det är ägarens ansvar att lära sig att läsa sin hund. 
För finns det något bättre än att kunna förstå sin hund utan och innantill?

Kommentarer
evelina

Haha ja ronja har tydliga gester. Hon äter ur sin fodertunna när hon är hungrig, öppnar locket och dricker ur toaletten när hon är törstig och hämtsr kopplet och placerar det i knät när hon är nödig... haha :)

Svar: Haha åhh vilken duktig hund. Men varför dricker hon i toaletten, duger inte vattenskålen? :P
Sandra

2013-12-06 @ 20:37:42 | http://hundvardag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback