FILM vankas - Lite tankar om det jag såg

Igår plockade jag ihop en hel hög med träningssaker i en hög, placerade videokamera och systemkamera i sambons händer och begav mig ut med Rocky och sambon i släptåg, ut till solen för ett filmat träningspass. Det här passet är filmat efter vårat bakslag härom dagen och tanken var att ha kul utan krav. Bara ha kul, kul och mer kul. Därav alla mina tokiga armviftningar man kan se i klippet och hur jag titt som tätt studdsar iväg. Överdrivet glad kallas det!
Det är så här man upptäcker hur mycket fel man gör! Trots mitt överdrivet tappade huvud för att se när han gör rätt så ser jag nu på klippen att han fortfarande inte får till det. Och för att inte prata om, hur sent och hur fel jag berömmer honom i olika lägen. 
En annan sak jag också ser i klippet är när jag belönar honom så backar han, det ser nästan ut som om jag trycker honom baklänges. Vilket också gör att jag då belönar när han ställer sig upp och backer ist för när han sitter brevid mig i rätt position. Det finns mycket jag behöver ändra på och andra saker som jag måste tänka till för att komma vidare med. 
 
Ett litet klipp som fick upp mina ögon om vad jag behöver göra och inte göra för att komma vidare med vår träning.
 
Filmen är klar och sparad, just nu håller den på att laddas upp på youtube men den blev längre än vanligt vilket är kul. Mindre kul är att det då tar en enormt lång tid innan den är uppladdad. Den kommer förmodligen upp under morgondagen.

Kommentarer
lina

Har du testat att belöna honom från sidan när du tränar han i position?
Då kanske du slipper backningen o han på sin höjd om det är ok för honom flyttar sig närmare dig.
Din arm över honom belönar vid hans vänster sida in mot munnen. Oj så svårt o förklara i ord hehe förstår du vad jag menar??

Gott nytt år till er!


Svar: Det här med att han backar när jag belönar har med att han är så försiktig, han är väldigt fin i munnen när han tar belöning. Och godishanden har jag fått flytta över till ``fel´´ hand. Mindre belöningar går bättre men på filmen går jag runt med en sked i handen med kycklingfärs på vilket han ser. Så för att få ögonkontakt byter jag hand.
Sandra

2013-12-31 @ 08:01:46 | http://luzza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback