6,1 kg

Förra helgen när Jenny och hundarna var här så kände vi att våra små dvärgpinschrar var väldigt olika i vikten. Vi tyckte båda att hennes Zorro var skitlätt jämfört med Rocky. Tro sjutton på det, igårkväll...visserligen precis efter han ätit så ställde jag honom på vågen av ren nyfikenhet och fick se att Rocky väger hela 6,1 kg!!!
Hur kan han vara så tung liksom, han är ju inte ens tjock någonstans. Visst han har muskler den lilla men i övrigt är han skinn och ben, ja kanske lite mer under huden nu under vintern. Men 6,1 kg?! Lite i tyngsta laget kan jag tycka och med hans rygg och ledbesvär så bör jag tänka på att hålla honom nere. Nu verkar han inte påverkad på något vis, han är skitfin i både hälsa och i kroppen. Men vad ska jag ta av, det finns ju inget att ta av på honom. 
 

Kommentarer
Sara

Strunta i vad som står på vågen och efter hur han ser ut. Hade han varit tjock och inga muskler, ja då hade det kanske varit läge att få ner vikten. Men han är ju jättefin och musklerna hjälper ju bara till att hålla rygg och leder i form.

Svar:
Sandra

2013-12-15 @ 10:37:00 | http://skrollis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback